lauantai 14. maaliskuuta 2009

Kirjastokassi ja ensimmäiset 420 m Sinikkaa

Viikko meni aivan hujauksessa, enkä ehtinyt kirjoittelemaan, vaikka monta kertaa piti. Kovasti ei ole ollut aikaa neuloa, mutta sen verran kuitenkin, että ensimmäinen kerä eli 420 m ja vähän ylikin Sinikka-lankaa on neulottu. Olen kokeillut tuota tunikaa päälle säännöllisin väliajoin ja se istuu hyvin, muutamaan väliin olen lisännyt jokusen kymmenen kerrosta pituuteen, koska en saanut korkeussuunnassa mallitilkkua täsmäämään. Otin kyllä kuvankin, mutta se ei ollut edukseen. Muille tuota samaa tunikaa neuloville kerrottakoon, että olen kohdassa "... lisää joka 3.krs 46 kertaa". Olen tehnyt lisäyksen 10 kertaa, joten neulottavaa vielä riittää.

Käyn kirjastossa monta kertaa viikossa, mutta aika harvoin ehdin katsastamaan käsityökirjoja, tällä viikolla kivoja käsityökirjoja oli ihan tyrkyllä, joten ne tarttuivat mukaani kotiin ihasteltavaksi. Jaan ne nyt teidän muidenkin kanssa, josko joku vaikka kiinnostuisi


Tytär ihastui kovasti tuohon vasemmanpuoleiseen Söpöä -kirjaan. Se näyttää minustakin oikein mukavalta. Selkeitä kaavoja ja ohjeita etenkin pienten tyttöjen, miksei aikuistenkin mieleen. Tytär kiinnostui mm. hiuslenksujen eläinkuvioista, pikku kukkaroista ja pussukoista, melkein kaikki ohjeet ovat huovasta. Kirjassa on paljon huopakuvioita, joilla voisi koristella vaikka laukkuja tms.

Button! Button! -kirjassa oli paljon ihan hauskoja ideoita esim. nuo kannessa olevat kukkaset. Poika kiinnostui kirjassa esitellystä "Nappi-kuninkaasta", jolla on mm. napeilla päällystetty auto!

Amigurumi World -kirjassa on paljon suloisten virkattujen maskottien ja pehmolelujen ohjetta. Tytär toivoo, että äiti ehtisi niitä vähän kääntämään englannista suomeksi.

Tuon Neulo tähtiä kirjan nappasin lainaksi ihan uteliasuudesta. Tätä kirjaa on esitelty lehdissä ja blogeissa. Kuten arvelinkin, tämä ei minua sytytä, ehkä siksi, että en itse erityisemmin fanita ketään kirjan tähdistä. Mietin kyllä lähipiirinkin läpi, josko kirjasta löytyisi joku lahjaidea.

Vielä Pärsky-puvusta kyselleille. Puku edistyy ihan hyvin. Olen tyytyväinen malliin ja väreihin (tulipa niitä etsittyäkin). Olen ommellut useamman metrin paljettinauhaa, liimaillut strasseja, piirtänyt ja värittänyt Pärskyn kasvoja puvun etuosaan. Huomenna suunnitelmissa on ainakin liimailla lisää strasseja ja kehitellä selkäevä. Toivottavasti ensi viikolla voin jo esitellä jotain kuvia. Tämä on hienoin Pärsky-puku, jota olen koskaan tehnyt - jos Tytär olisi tässä eikä Vierumäellä leirillä, hän tarkentaisi, että tämä on myöskin ainoa Pärsky-puku, jota olen koskaan tehnyt.

2 kommenttia:

  1. Vitsit sä olet pitkällä!!! Itsekin ajattelin ihan tuota omaa "viiva-paperiin/krs" kirjanpitoa. KUnhan kukaan innokas tytärlapsi ei keksi juuri siihen piirustella... Onnea jatkoonkin mekon tekoon!

    VastaaPoista
  2. Tuo Söpöä-kirja on mainio!
    Just tänään ihastelin kirjakaupassa.

    VastaaPoista