sunnuntai 22. maaliskuuta 2009

Kalat

Tytär askarteli viikonloppuna kaksi kalaa kevätnäytöksen koristeiksi. Kalat ovat noin 70 pitkiä. Materiaalina käytettiin kaikenlaista tavaraa, mitä kotoa ja vähän Äidin töistäkin löytyi. Apuna olivat tarvittaessa sekä Äiti ja isä. Kaloista tuli todella hienot ja värikkäät niin kuin pitikin.


p.s. Pärsky puku helmoineen on valmis, eilen unohtui mainita, että tottakai alle tarvitaan myös housuosa, joten tänään ompeli kirkkaan keltaiset "pikkuhousut". Huomenna sitten luistinsuojien kimppuun. Laitan kuvan kun koko kokonaisuus on valmis

3 kommenttia:

  1. Moi!!! Mä en tajuu niitä lisäyksiä!! Mä olen siinä kohdassa kun pitäis ottaa hihan silmukat puikoille, niin mulla on 348s, kun pitäis olla 328!!!! Mä olen lisännyt etu-ja takakappeleilla kun lukee että 1s, niin mä olen lisäänyt MOLEMPIIN reunoihin sen silmukan!!! Eli 2!!?? Pysytkö mukana? Ja mistä sen tietää kumpaan reunaan se pitää sitten lisätä, jos pitää lisätä 1s? Mä olen niin harmissani ja vihainen itselleni ettei mitään rajaa!! Tein hienon ruudukon, jota seurasin rivi ja kerros kerrokselta, JASILTI MENEE PIELEEN!!! Otin liian hankalan työn itselleni, ilmeisesti

    VastaaPoista
  2. Tuo lisääminen oli aika monimutkaista, varsinkin kun en lukenut koko ohjetta vaan tein vaan, purinkin pätkän. Ensin siis tehdään lisäys (10 kertaa) tuon merkkilangan molemmilla puolilla eli 8 s/krs. Sitten tehdään lisäykset merkkilangan hihojen puolella joka toinen kerros, mutta etu- ja takakappaleen puolella lankaa vain 4 krs. jne. Sitten on se HUOM teksti, joka olisi kannattanut lukea heti alussa eli sitten kun noita hihan puolella merkkilankaa tehtyjä lisäyksiä on tehty 15 kertaa joka toinen kerros, sitten tehdään niitä tuo 18 kertaa joka kerros. Olisiko mahdollista, että olisit tehnyt lisäyksiä sekä hihojen puolella merkkilankoja että etu- ja takakappaleen puolella vaikka olisi pitänyt tehdä vain hihojen puolella. Nuo etukappaleen pääntietä varten olevat lisäykset tein vain merkkilankojen etukappaleen puolella. En tiedä auttoiko yhtään, mutta minustakin tuntui siltä, että nuo lisäysohjeet menivät ikäänkuin päällekäin.

    VastaaPoista
  3. Ihania pusukaloja! Ei taida tulla kuvaa luumupiiraasta, kun se ei näytä yhtään miltään - rahkaa päällä.

    VastaaPoista